Osoba do poprawy gazetki firmowej przyczynia się do nadania tekstowi nowego wymiaru. Przede wszystkim usuwa błędy ortograficzne, interpunkcyjne, gramatyczne i logiczne. Po drugie, nadaje mu stylistykę dopasowaną do potencjalnych odbiorców gazetki i wpływa na zrozumiałość tekstu. Wystarczy czasem niewiele, na przykład podzielić zbyt długie zdania na mniejsze wyrażenia albo zastosować interpunkcję nadającą przejrzystość określonym partiom tekstu, a wypowiedź nabiera całkiem innego charakteru. Polscy językoznawcy zwracają uwagę na pewien ważny aspekt piękna wypowiedzi – mianowicie na jej względną prostotę. Nie powinno się nadmiernie komplikować wywodu, powielać typowych sformułowań albo stosować ornamenty słowne niepasujące do przedmiotu wypowiedzi. Jak widać, korekta tekstów to coś więcej, niż usuwanie byków ortograficznych. Każda poprawa wpływa korzystnie na jakość gazetki firmowej – to, czego nie zauważysz Ty ani Twój grafik i redaktor opisów produktów, od razu zostanie wychwycone przez korektora. Pamiętaj o tym, przygotowując broszurkę do publikacji. Zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.